POLITYKA PRYWATNOŚCI i PLIKI COOKIES

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za
pośrednictwem serwisu internetowego www.nuvano.pl, zwanego dalej: „Serwisem Internetowym”).
Właścicielem Serwisu Internetowego i jednocześnie administratorem danych jest spółka Nuvano
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Piasecznie przy ulicy Kineskopowej 1,
zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy
dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0000888313,
NIP: 1231489266, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 złotych pokryty w całości, zwana dalej
„Administratorem”.
Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Serwisu Internetowego są
przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również „RODO”.
Administrator dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników
odwiedzających Serwis Internetowy.

§ 1 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna

1. Administrator zbiera informacje dotyczące osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu
działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne
lub jednostki administracyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność
prawną, zwani dalej łącznie jako „Użytkownicy”.
2. Dane osobowe Użytkowników są zbierane w przypadku:
korzystania z usługi formularza kontaktowego w Serwisie Internetowym w celu w celu udzielenia
odpowiedzi na zapytanie Użytkownika, w tym zapytanie o przesłanie oferty lub wniosek o zawarcie
umowy- podstawą prawną przetwarzania jest żądanie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z zapytaniem Użytkownika lub
z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika– ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do
realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest
możliwość ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
wyrażenia przez Użytkownika zgody/zgód na przetwarzanie przez Administratora danych
osobowych Użytkownika, wówczas dane osobowe będą przetwarzane również w celu: wyrażonym
w treści każdej zgody lub każdej ze zgód, które zostały przez Użytkownika udzielone, a których
udzielenie jest w pełni dobrowolne- podstawą prawną przetwarzania danych osobowych
Użytkownika do tychże celów, jest dobrowolnie udzielona zgoda lub zgody Użytkownika (art. 6 ust.
1 lit. a RODO).
1. W przypadku skorzystania z usługi formularza kontaktowego, Użytkownik podaje następujące
dane:
a. imię i nazwisko;
b. adres e-mail;
c. numer telefonu.
4. Podczas korzystania ze Strony Internetowej Serwisu mogą być pobierane dodatkowe
informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Użytkownika lub zewnętrzny
adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu
operacyjnego.
5. Od Użytkowników mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i
odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w
Serwisie Internetowym. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f
RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz
na poprawie funkcjonalności tych usług.
6. Przekazanie danych osobowych do Administratora jest dobrowolne ale niezbędne do realizacji
zapytania Użytkownika o przesłanie oferty lub zawarcia umowy. Podanie danych osobowych w
związku z wyrażonymi zgodami, o ile zostały przez Użytkownika wyrażone, jest zawsze
dobrowolne, a ich niepodanie (nieudzielenie zgody lub jej wycofanie) nie rodzi żadnych
konsekwencji.

§ 2 Dane kontaktowe

W celu kontaktu z Administratorem Użytkownikowi może skorzystać z formy:
kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu: +48 791 832 707;
kontaktu mailowego pod adresem: kontakt@nuvano.pl;
elektronicznego formularza kontaktowego dostępny na stronie www.nuvano.pl/kontakt;
pisemnej, przesyłając korespondencję na adres: Nuvano Sp. z o.o. ul. Kineskopowa 1/100, 05-500
Piaseczno
Administrator wyznaczył osobę odpowiedzialną za ochronę danych osobowych tj. Inspektora
Ochrony Danych Osobowych, z którym Użytkownik może się skontaktować: pod adresem e-mail:
rodo@nuvano.pl lub pisemnie, przesyłając korespondencję na adres: Nuvano Sp. z o.o. ul.
Kineskopowa 1/100, 05-500 Piaseczno, z dopiskiem: „Inspektor Ochrony Danych Osobowych”.
Użytkownik z Inspektorem Ochrony Danych może się kontaktować we wszystkich sprawach
związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz praw z tym związanych.
§ 3 Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są przechowywane?
1. Dane osobowe Użytkownika przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta
Administrator przy prowadzeniu Serwisu Internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane
są dane osobowe, podlegają poleceniom Administrator co do celów i sposobów przetwarzania
tych danych (podmioty przetwarzające).
2. Podmioty przetwarzające. Administrator korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane
osobowe wyłącznie na polecenie Administrator. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący
usługę hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy
ruchu w Serwisie Internetowym, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych;
3. Lokalizacja. Dostawcy usług mają siedziby w Polsce i w innych krajach Europejskiego Obszaru
Gospodarczego (EOG).
4. Dane osobowe Użytkowników przechowywane są:
a. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas dane
osobowe Użytkownika przetwarzane są przez Administrator tak długo, aż zgoda nie zostanie
odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia
roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego.
Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla
roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej – trzy lata.
b. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane
osobowe Użytkownika przetwarzane są przez Administratora tak długo, jak jest to niezbędne
do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia
roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat
sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej – trzy lata.
1. W przypadku skierowania żądania Administrator udostępnia dane osobowe uprawnionym
organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji,
Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
§ 4 Prawa osób, których dane dotyczą
1. Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
a. Użytkownik ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Administratorowi.Cofnięcie
zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na
przetwarzanie dokonywane przez Administrator zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
b. Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika żadnych negatywnych konsekwencji,
może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z
prawem Administrator może świadczyć jedynie za zgodą.
2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21 RODO.

a. Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z
jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym
profilowania, jeżeli Administrator przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony
interes, np. marketing produktów i usług Administratora, prowadzenie statystyki korzystania z
poszczególnych funkcjonalności Serwisu Internetowego oraz ułatwienie korzystania ze
Serwisu Internetowego, a także badanie satysfakcji.
c. Jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i Administrator nie będzie miał innej
podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Użytkownika
zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Użytkownik wniósł sprzeciw.
3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym") – podstawa prawna: art. 17
RODO.
a. Użytkownik ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.
b. Użytkownik ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
I. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których
były przetwarzane;
II. wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu
o jego zgodę;
III. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
IV. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
V. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego
przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu
Administrator podlega;
VI. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa
informacyjnego.
c. Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub
wycofaniem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim
przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do
wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii
lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator. Dotyczy to w
szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane
zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z
usług Administrator, czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego,
numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz
roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18 RODO.
a. Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych.
Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych
funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych
objętych żądaniem. Administrator nie będzie też wysyłał żadnych komunikatów, w tym
marketingowych.
5. Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO.
a. Użytkownik ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane
osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Użytkownik ma prawo:
I. uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
II. uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych
osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie
przechowywania danych Użytkownika albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy
określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach
przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do
organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji,
w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem
tych danych poza Unię Europejską;
III. uzyskać kopię swoich danych osobowych.
6. Prawo do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO.
a. Użytkownik ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania
dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów
przetwarzania, Użytkownik, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia

niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego
oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z §6 Polityki
Prywatności.
7. Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO.
a. Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a
następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych.
Użytkownik ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez
Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
8. W sytuacji wystąpienia przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw,
Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak
niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter
żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca,
spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Użytkownika uprzednio w terminie
miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
9. Użytkownik może zgłaszać do Administratora skarg, zapytania i wnioski dotyczące
przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
10. Użytkownik ma prawo żądać od Administrator przekazania kopii standardowych klauzul
umownych kierując zapytanie w dowolnej formie wskazanej w § 2 Polityki prywatności.
11. Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skarg do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub
innych praw przyznanych na mocy RODO.

§ 5 Mechanizm cookies, adres IP

1. Serwis Internetowy używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez
Administrator na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Serwis Internetowy, jeżeli
przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której
pochodzi, swój „czas wygaśnięcia" oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten
plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu dają możliwość opracowywania ogólnych
statystyk odwiedzin prezentowanych treści w Serwisie Internetowym.
2. Administrator wykorzystuje dwa typy plików cookies:
a. Cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera
zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie
pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z
komputerów Użytkowników,
b. Cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Użytkownika i
pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych
nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych
z komputera Użytkowników.
1. Administrator wykorzystuje cookies własne w celu:
a. analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych
statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Strony
Internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.
4. Administrator wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu:
a. zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi
analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą
w USA);
2. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Użytkowników Serwisu Internetowego. W
szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Użytkowników
wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Niemniej w
swoich przeglądarkach Użytkownicy mają możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu
plików cookies do komputerów. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Serwisu
Internetowego będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików
cookies.
3. Poniżej przedstawiamy jak można zmienić ustawienia popularnych przeglądarek internetowych
w zakresie stosowania plików cookies:
a. przeglądarka Internet Explorer:

b. przeglądarka Microsoft EDGE:
c. przeglądarka Mozilla Firefox:
d. przeglądarka Chrome i Chrome Mobile:
e. przeglądarka Safari i Safari Mobile:
f. przeglądarka Opera.
7. Administrator może gromadzić adresy IP Użytkowników. Adres IP to numer przydzielany
komputerowi osoby odwiedzającej Serwis Internetowy przez dostawcę usług internetowych.
Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest przypisywany
komputerowi dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem. Adres IP jest
wykorzystywany przez Administrator przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem,
tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej
odwiedzin), jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Serwisu
Internetowego, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających
serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Serwisu
Internetowego.
8. Serwis Internetowy zawiera linki i odnośniki do innych stron internetowych. Administrator nie
ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.